חוק הגיור המסוכן נחשף: "רבנים יוכלו להכיר בגיורים שנויים במחלוקת"

איתי גדסי No Comments on חוק הגיור המסוכן נחשף: "רבנים יוכלו להכיר בגיורים שנויים במחלוקת"

לקראת עברת "חוק הגיור" שיגרום לקרע בעם, נחשפים סעיפי החוק המלמדים על הסכנה שעם ישראל נתון בה, הרבנות הראשית מפורקת מכל סמכות כמעט, פתח אפשרי לגיורי רפורמים. הכרה בגיורים שלא הוכרו בעבר. ש"ס: "מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי, האם הלאום היהודי יעוות בידי גלעד קריב, אביגדור ליברמן"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טיוטת חוק הגיור המסוכן לשלמות עם ישראל נחשף היום (ראשון) על ידי הכתב אמיר אטינגר, בו מתברר כי החוק נותן אוטונומיה מלאה לרבני ערים ויישובים לגייר מבלי שלרבנות הראשית תהיה זכות להתערב. בנוסף, רבני ערים יכולים להכיר גיורים שהיו בבתי דין פרטיים בעבר. כמו כן, גם דיין שנפסל מלדון לא יפסלו הגיורים שנעשו על ידו.

סעיף 25 קובע כי בתי הדין המקומיים לגיור של רבני הערים יכולים גם להכיר בגיורים פרטיים שנעשו בעבר. סעיף זה פותח פתח להכרה בגיורים שנויים במחלוקת שבעבר לא הוכרו על ידי הרבנות.

סעיף 21 קובע כי העצמאות ההלכתית בגיורים תהיה אך ורק של רב העיר שמגייר וההרכב שהוא עומד בראשו. כלומר: אין לרבנות הראשית או לועדת ההיגוי שום סמכות הלכתית על הגיורים, אלא סמכות מנהלתית בלבד.

סעיף 30 קובע כי גם אם יפסלו דיין גיור, הפסילה לא תחלו רטרואקטיבית על כלל הגיורים שהוא כבר עשה.

בסעיף 1 נכתב כי "השר הממונה על החוק" יהיה רה"מ או השר לשירותי דת. יש מחלוקת בממשלה: כהנא רוצה שהשר הממונה יהיה שר הדתות ואילו ליברמן רוצה שזה יהיה רה"מ. כלומר: אם רה"מ יהיה אחראי על החוק, עוד שנה וחצי לפיד יוכל למנות אנשים מטעמו לועדת ההיגוי. פתח להכנסת נציגים ליברלים ביותר.

סעיף 5 קובע  כי וועדת ההיגוי שתקבע את כללי הגיור תמנה 5 אנשים מתוכם: השר הממונה על החוק ימנה את יו"ר הועדה בהסכמת הרב הראשי, שני נציגים נוספים לשר, שני נציגים נוספים לרבנות הראשית. כלומר: רוב של שלושה אנשים לשר הממונה בועדת ההיגוי.

סעיף 15 לחוק קובע את ההגדרה של מי יכול לכהן כראש בית דיון מקומי לגיור. על פי הסעיף, גם רב שרק יש לו כושר לכהן כרב עיר בתנאי שהוא בן 30 ומעלה ועסק x שנים בתפקיד רבני או חינוכי.

סעיף 16 קובע מי יכול לשמש כדיין בהרכב בית דין מקומי לגיור: רב ישוב או רב אזורי, וגם ראש ישיבה גבוהה או הסדר בעל ותק של 10 שנים. סעיף שלמעשה דומה לחוק הגיור של מלינובסקי הקובע כי ראשי ישבות הסדר יוכלו לגייר.

סעיף 29 קובע כי פסילת בית דין לגיור דורשת החלטה פה אחד של ועדת ההיגוי. אך כזכור, לשר הממונה יש רוב מובנה בועדה של שלושה אנשים כך שהוא תמיד יוכל לתקוע פסילות לגיורים מצד הרבנות הראשית. בסביבת כהנא אומרים כי הסעיף הזה צפוי להשתנות לרוב רגיל, אך גם במקרה כזה לשר עדיין יש רוב.

סעיף 13 לחוק קובע, כי במצב של ניגוד עניינים, חבר ועדת ההיגוי שהוא למעשה נציג גוף ציבורי מסויים לא יחשב במצב של ניגוד עניינים. כלומר: לצורך העניין, נציג ועדת היגוי שקשור בגוף של גיור כהלכה של הרב סתיו יוכל לקדם בועדת היגוי החלטות בנושא גיורים אלה ולא יהיה מצוי בניגוד עניינים. את הסעיפים חשף אמיר אטינגר.

סיעת ש״ס מסרה בתגובה: "וכך נחשפת מסכת השקרים של השר להריסת הדת מתן כהנא, כשהוא מוביל להכרה בגיורים רפורמים ופריצה מוחלטת של ההגדרה מיהו יהודי.

הסעיף שנחשף לפיו רבני ערים יוכלו להכיר בגיורים פרטיים שנעשו בעבר ולא הוכרו ע״י הרבנות הראשית, הוא תחילתו של חורבן גדול שיפורר את המכנה המשותף שלנו כעם יהודי ויוביל לעריכת ספרי יוחסין.

מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי, האם הלאום היהודי יעוות בידי גלעד קריב, אביגדור ליברמן ויוליה מליניבסקי או שימשיך להיות מופקד בידיה האמונות של הרבנות הראשית. די לשקר ולזיוף".

מהציונות הדתית נמסר: "ימים ספורים לפני פרסום חוק הגיור. השקר מתגלה. כהנא שהצהיר כי סמכויות הרבנות הראשית ישמרו, לא אמר אמת לרבנים אותם הוא ניסה לרתום לתמיכה בחוק המופקר הזה".

טיוטת החוק כפי שפורסמה על ידי העיתונאי אמיר אטינגר בסרוגים מעלה כי כהנא מפרק לחלוטין את סמכויות הרבנות הראשית ומפלג את עם ישראל לשבטים. יחד עם איווט ליברמן, כהנא פותח את שוק הגיור לתנועה הרפורמית. יחד השותפים החדשים של כהנא, מנסור עבאס ווליד טאהא יקבעו מי יהיה יהודי. ישראל בסכנה".



0 תגובות